فروش استثنایی آهن اسفنجی سبزوار

آهن اسفنجی سبزوار یکی از بهترین انواع تولید شده این محصول در داخل کشور است که در صنایع بسیاری زیادی مورد کاربرد قرار می گیرد و توانسته است با کیفیت عالی و قیمت مناسب در جایگاه خوبی در بازارهای داخلی کشور قرار گیرد و همچنین زمینه صادرات این محصول به دیگر کشورها فراهم شده است از این رو می‌توان گفت که هزینه و قیمت این محصول به هزینه تولید آن و سطح کیفی و خلوص آن بستگی دارد.

فروش استثنایی آهن اسفنجی سبزوار

آهن اسفنجی چیست؟

آهن اسفنجی چیست؟

فرآیند تولید آهن اسفنجی با استفاده از منابع گاز و ذغال سنگ تولید آهن اسفنجی از سنگ آهن به طور کلی با دو روش مبتنی بر گاز یا استفاده از زغال سنگ برای بازگرداندن آهن انجام می‌شود. در کشورهایی که ذخایر گاز دارند، از روش گاز معمولاً استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ایران، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه از گاز به عنوان ماده کاهنده استفاده می‌کنند.

شناخته شده‌ترین روش‌های احیای مستقیم گاز روش‌های میدرکس و hyl هستند. آهن اسفنجی با کاهش مستقیم سنگ آهن به دست می‌آید و اکسیژن آن در طی عملیات بازیابی فوری بدون نیاز به ذوب سنگ آهن از بین می‌رود. در این روش، گلوله‌های سنگ آهن که دارای درجه ۶۷٪ هستند، بازسازی می‌شوند و نتیجه آن، آهن اسفنجی (گلوله‌های متخلخل) است.

آهن اسفنجی پس از ذوب شدن و احیاء در فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به عنوان یک محصول مورد نیاز استفاده می‌شود و به سه شکل اسلب، بیل و میلگرد استفاده می‌شود. استفاده از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی یکی از مهمترین کاربردهای آن است. می‌توان گفت که استفاده از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی قادر به جایگزینی قراضه، تقریباً ۵۰٪ است.

با این حال، استفاده از آن در کوره‌های القایی نیاز به دانش و تجربه فنی دارد. همچنین، استفاده از آهن اسفنجی یک تغییر اساسی در ریخته گری مداوم صنعت فولاد اس و تقریباً در تمام روشهای تولید فولاد قابل استفاده است. بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ فولاد در کشور از این روشها استفاده می‌کنند.

ایران از منابع طبیعی بیشتری برای بازسازی مستقیم برخوردار است. آهن اسفنجی جایگزین خوبی برای قراضه آهن است، بنابراین می‌توانیم به جای استفاده از آهن قراضه از طریق آهن اسفنجی، درصد بالایی از مواد اولیه را تأمین کنیم تا نیاز ذوب واحدهای فولادی سازی را برآورده کنیم.

کاربرد عمده آهن اسفنجی در صنعت

کاربرد عمده آهن اسفنجی در صنعت

کاربرد عمده آهن اسفنجی صنعت فراوان است و می تواند مورد بررسی دقیق قرار گیرد. درواقع می توان گفت کاربرد آهن اسفنجی به خودی خود خوب نیست، اما می‌توان از آن برای ساختن آهن نرم استفاده کرد. اسفنجی که از کوره جدا می‌شود، شکوفه دهنده نامیده می‌شود و برای از بین بردن لایه‌های سرباره، اکسیداسیون و کربن به کار می رود و همچنین آهن غلیظ بارها با چکش سنگین کوبیده می‌شود. این امر منجر به تشکیل آهن نرم می‌شود که حدود ۳٪ سرباره و درصد کمی از ناخالصی‌ها است.

اقدامات بعدی ممکن است با افزودن مقداری کربن کنترل شده و عملیات حرارتی مختلف همراه باشد و یکی از محصولات میانی زنجیره ارزش تولید فولاد است که ورودی اصلی فرآیند بازیابی برای تولید فولاد است. آهن اسفنجی از گلوله‌ها به دست می‌آید و در بازار ایران با هدف تشویق تولید کنندگان این محصول برای فروش در بازارهای داخلی و همچنین تعرفه ۱۰ درصدی در صادرات این محصول تصویب شده است.

شرکت های بزرگ تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور

شرکت های بزرگ تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور

شرکتهای بزرگ تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور با پشت سر گذاشتن تاریخی  عدم وابستگی به کشورهای دیگر توانست از تا نیازهای داخلی کشور را به خوبی تامین نماید  و همچنین در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

درواقع استفاده از آهن اسفنجی در سال ۱۹۸۹ در کوره‌های القایی ایرانیان آغاز شد. در آن سال‌ها، کمبود قراضه وجود نداشت و اگرچه کیفیت قراضه رو به زوال بود، اما هیچ کس به فکر استفاده از آن نبود.

هندی‌ها و چینی‌هایی که کوره القایی را به ایران می‌فروختند، استفاده از آن را تشویق نمی‌کردند. شاید به این دلیل که پارامترهای مربوط به راندمان کوره‌های آنها رو به زوال بود. در سال ۱۹۸۹، یکی از کارخانه‌های القایی یزد برای اولین بار به مصرف آن متوسل شد.

متعاقباً، بسیاری از کارخانه‌ها، استفاده از این محصول را به تأخیر انداختند. اولین واکنش تقریباً در همه کارخانه‌ها منفی بود. زیرا اولا، آنها با روش شارژ آن آشنا نبودند و ثانیا، فسفر و گوگرد آهن اسفنجی، در مقایسه با قراضه، تجزیه و تحلیل ذوب را مختل کرده و  وجود کربن بالا،  کار با آن را دشوار کرد و در نتیجه زمان ذوب طولانی و سرباره بسیار زیاد بود.

بسیاری از کارخانه‌ها تا همین اواخر استفاده از آن را متوقف کردند. بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ فولاد در کشور از این روشها استفاده می‌کنند. ایران از منابع طبیعی مستقیم آن است. آهن اسفنجی جایگزین خوبی برای قراضه آهن است، بنابراین می‌توانیم به جای استفاده از قراضه، درصد بالایی از مواد اولیه را تأمین کنیم تا نیازهای ذوب واحدهای تولید فولاد را برآورده کنیم. آهن اسفنجی امروز جایگزین بسیار مناسبی برای انواع سازه های فلزی می باشد.

انواع مدل های آهن اسفنجی تولید ایران

انواع مدل های آهن اسفنجی تولید ایران

انواع آهن اسفنجی که توسط تولید کننده آهن اسفنجی کشور عرضه شده است دارای کاربردها و کارایی های متنوع در صنایع مختلفی می باشد که هر یک از آنها با توجه به نوع صنعت خود از این محصولات بهره می گیرند.

به طور کلی در فرآیند تولید آهن اسفنجی، از گلوله‌ها یا سنگ آهن طبیعی استفاده می‌شود. تنها استثناء فرآیند بستر سیال است که در آن از قطعات سنگ آهن معدنی استفاده می‌شود.

در عملیات بازیابی آهن، گاز طبیعی حاوی سایر گازها نیز بدون نیاز به حذف این گازهای اضافی قابل استفاده است. البته وجود این گازهای ناخالصی باعث کاهش کیفیت عملیات بازیابی آهن تا خلوص ۹۷ درصد می‌شود.

کشور ایران یکی از تولیدکنندگان عمده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود که می توان گفت در کنار هند و سایر کشورهای دیگر از تامین کنندگان عمده این محصول در جهان است، هند نیز بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان و یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان است. این کشورها از از طریق فرآیندهای مختلف به آهن می‌رسند.

یکی از مهمترین نکاتی که این تولید کنندگان درنظر می‌گیرند این است که آهن احیا شده بسیار مستعد اکسیداسیون و زنگ زدگی است. و باید سریعتر به فولاد تبدیل شود. این آهن ممکن است در حالت پیروفیک مشتعل شود. برخلاف چدن، تقریباً که از فلز خالص است، آهن اسفنجی ممکن است حاوی ناخالصی‌هایی باشد که برای ساختن فولاد باید از آن خارج شود.

کاهش مستقیم سنگ آهن از طریق منابع گاز یا زغال سنگ انجام می‌شود. انتخاب روش بازیابی سنگ آهن مستقیم به محل تولید کننده و منابع موجود بستگی دارد. به عنوان مثال، در ایران، با وجود منابع غنی از گاز، انتخاب منابع گاز انتخاب معقول‌تری است و از گاز به عنوان ماده کاهش دهنده استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید استفاده از منابع ذغال سنگ برای بازیافت نیز باعث ایجاد مشکلات آلودگی هوا می‌شود و دسترسی به معادن آن کار آسانی نیست.

کشور ایران توانسته است تا سیر تاریخی خوبی را برای به دست آوردن این محصولات طی نماید تاریخ تولید آهن اسفنجی اولین روش برای بدست آوردن آهن در خاورمیانه، مصر و اروپا بود و حداقل تا قرن شانزدهم اینگونه باقی ماند.

فروشنده عمده آهن اسفنجی سبزوار

فروشنده عمده آهن اسفنجی سبزوار

فروشنده آهن اسفنجی تولید سبزوار با بررسی تمام ویژگی های اقتصادی داخل کشور و نوع نیاز بازار و انواع اقسام تولید شده این آهن اسفنجی سعی داشته است تا با عرضه مستقیم این محصولات گام موثری را در پیشرفت کشور بردارد.

آهن اسفنجی سبزوار از کیفیت بالایی برخوردار است و توسط روش های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شود. در تولید آن از ماسه سنگ استفاده می‌کنند. .تولید آهن عنکبوتی به روش midrex یکی از شیوه های مهم است، این روش یکی از پرکاربردترین روشهای تولید در ایران و جهان است. در این روش، گاز طبیعی استفاده شده و کاتالیزورهای ویژه به هیدروژن و کربن تبدیل می‌شوند.

هیدروژن و کربن سپس وارد کوره‌‌ای بنام کوره احیا کننده می‌شوند که در آن گلوله‌های سنگ آهن قرار می‌ گیرد و با اکسیژن، گلوله‌های سنگ آهن ترکیب می‌ شوند تا سنگ آهن را احیا کند. این روش به عنوان کم هزینه ترین روش کارآمد در مصرف سوخت و با بازده بالا در نظر گرفته می‌شود و از متداول‌ترین روش‌ها در ایران و جهان است.

مقایسه آهن اسفنجی سبزوار و اردکان

مقایسه آهن اسفنجی سبزوار و اردکان

آهن اسفنجی سبزوار و اردکان به لحاظ کیفی و نوع کاربرد با هم تفاوت هایی دارند اما در کل می‌توان گفت که هر دوی آنها از ویژگی‌ها و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مقاومت و چکش خواری آنها بالا است قیمت این محصولات با توجه به هزینه ای که برای استخراج کننده و تولید کننده این محصولات در بر دارد تعیین می‌شود، سبزوار و اردکان از جمله شهرهای تولیدکننده آهن اسفنجی هستند که توانستند نیازهای کل کشور را به خوبی مرتفع نمایند.

در واقع حدود ۸۰٪ آهن اسفنجی ایران از این طریق تولید می‌شود که در مصرف انرژی و ظرفیت آن ها دارای مقدار زیادی از این توان هستند. برای تولید این محصولات از روشهای مختلفی استفاده می شود که بهترین آنها میدرکس است، بنابراین امروزه از روش hyl و روش‌های مبتنی بر ذغال سنگ در ایران استفاده نمی‌شوند. همچنین آهن قراضه یا آهن اسفنجی که مستقیماً از سنگ آهن (گلوله) تهیه می‌شود، معمولاً در ساخت شمش و محصولات فولادی استفاده می‌شود. اصطلاح «بازگرداندن مستقیم آهن» یا محصول مستقیم آهن از تغییرات شیمیایی که در کوره‌های طولانی مدت، تحت تأثیر دمای بالا اتفاق می‌افتد، مشتق شده است.

کاهش آهن به فرآیندی گفته می‌شود که توسط آن اکسیژن آهن کاهش می‌یابد. تولید فولاد به روش کاهش مستقیم نیاز به ۵ عملیات اصلی دارد که شامل تهیه کنسانتره از معدن، تبدیل آن به گلوله، آهن اسفنجی، شمش فولادی و در نهایت تبدیل آن به بخش‌های فولادی مانند: تیرها، میلگردها و غیره و محصول جامد حاصل این فرآیند همچنین «تولید مستقیم آهن» نامیده می‌شود.

گاز قابل احتراق ترکیبی از گازهای هیدروژن (h۲) و مونواکسید کربن (co) است و دمای کوره در فرآیند بازیابی آهن حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد است. سنگ آهن که به داخل گلوله‌ها فشرده شده و به عنوان گلوله در تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی ۶۵ تا ۷۲ درصد آهن و همچنین سایر مواد است و اندازه هر گلوله بین ۶ تا ۱۶ میلی متر است.

به طور کلی روش‌های تولید آهن اسفنجی به دو گروه تقسیم می‌شوند: روش‌های مبتنی بر گاز و روش‌های استخراج زغال سنگ در هر دو روش، هدف این است که اکسیژن موجود در انواع مختلف سنگ آهن (سنگ آهن، کنسانتره، پوسته اکسید، گلوله‌ها و غیره) جدا شود تا سنگ آهن به فلز آهن در دمای زیر نقطه ذوب آن تبدیل شود. دمایی در حدود کمتر از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد و می‌توان گفت تولید آهن با فرآیند بازسازی آهن (آهن اسفنجی) تقریبا موجب صرفه جویی در انرژی می‌شود.

dri (نام اختصاری آهن اسفنجی) است که اغلب در کوره‌های قوس الکتریکی به فلز تبدیل می‌شود تا حداکثر استفاده از گرما را داشته باشد.

در فرآیند تولید آهن، مشکلات روش‌های کوره‌های طولانی سنتی تقریبا برطرف شده است. آهن اسفنجی در سراسر جهان به خوبی استخراج می‌شود. سرمایه اولیه و هزینه عملیات احیاء آهن بسیار پایین‌تر از هزینه تولید کارخانه‌های فولادی یکپارچه است، و همچنین یک روش مناسب‌تر برای کشورهای در حال توسعه با منابع ذغال سنگ محدود است.

خرید بی واسطه آهن اسفنجی سبزوار با قیمت مناسب

خرید بی واسطه آهن اسفنجی سبزوار با قیمت مناسب

خرید آهن اسفنجی سبزوار با قیمت مناسب برای مشتریان امکان پذیر بوده و آنها می توانند به راحتی این محصولات را خریداری کنند همچنین با مراجعه به سایت و دیدن انواع و اقسام محصولات تولید شده با توجه به سطح کیفی و میزان خلوص قیمت آنها می توانند این کار را انجام دهند کیفیت محصولات در قیمت آنها موثر است خرید بی واسطه های آن می‌تواند به نفع مشتریان اصلی باشد.

قیمت این محصول به عوامل بسیار دیگری مرتبط است که می توان در اینجا با بررسی دقیق از قیمت آهن اسفنجی در ایران اشاره کرد این محصول در کشور برابر با ۵۰ درصد قیمت شمش های فلزی خوزستان است، بنابراین برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید بررسی‌های دقیق انجام گیرد تا قیمت مناسبی را بتوانند بر روی آن بگذارند.

همچنین بورس این محصولات در بازارهای بین‌المللی نوسانات زیادی را تجربه می کند بنابراین با توجه به همه فاکتورهای ذکر شده خرید این محصول با قیمتی مناسب برای مشتریان قابل دسترس بوده و می‌توان گفت که مزیت های زیادی از جمله حذف واسطه را به دنبال دارد و در این بین هزینه مصرف شده کاهش پیدا کرده و می تواند برای مشتریان بسیار مقرون به صرفه باشد به آنها در خرید و تجربه ای رضایتمندانه کمک کند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما