قیمت آهن اسفنجی فولاد سیرجان

تولید و استفاده آهن اسفنجی سیرجان که اصطلاحا به آن DRI گفته می شود،در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ اتفاق افتاد.شکل ظاهری این محصول به صورت کروی یا همان گندله است و به دلیل  متخلخل بودن به آن آهن اسفنجی می گویند.

قیمت آهن اسفنجی فولاد سیرجان

فرمول شیمیایی آهن اسفنجی

فرمول شیمیایی آهن اسفنجی

 مراحل اولیه آزمایش های آهن اسفنجی در ایران به دلیل وجود فسفر و گوگرد که با قراضه، عملیات ذوب آن را به هم می زد و همچنین آشنا نبودن کارخانه ها با روش شارژ آن باعث واکنش های منفی می شد اما امروزه در حدود ۵درصد ازفولاد جهان از آهن اسفنجی می باشد و روند آن رو به افزایش است. آهن اسفنجی سیرجان منبعی با عیار بالا می باشد که برای ساخت آهن و فولاد به کار می رود و از طریق بازیافت کانی آهن طبیعی و یا فرآوری شده بدون نیاز به رسیدن به دمای ذوب به دست می آید.

یکی از مهم ترین کاربرد های آهن اسفنجی سیرجان در کوره های القایی می باشد،استفاده از آهن اسفنجی در کوره های القایی به این صورت است که می توانند۵۰ درصد جایگزین قراضه باشند ولی به کار بردن آن در کوره القایی نیازمند تجربه و دانش فنی است.بنابراین می توانیم بخش عظیمی ازمواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحد های فولاد سازی را از طریق آهن اسفنجی  به دست آوریم.


برای تولید آهن اسفنجی چهار فرایند(میدرکس،اچ وای ال،SL/RN،کوره تونلی)وجود دارد.احیا سنگ آهن در ایران اغلب به روش میدرکس انجام می گیرد.که تولید آهن اسفنجی سیرجان در حقیقت حاصل احیا مستقیم سنگ آهن (گندله) می باشد و جهت مصرف در فولاد سازی های کل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.ترکیب شیمیایی تولید آهن اسفنجی شامل موارد زیر است.

  • ۸۹/۸۸ درصد آهن
  • ۱/۷ درصد کربن
  • بیش از ۳ درصد دی اکسید سیلیسیم
  • ۰/۷ تری اکسید آلومینیوم
  • ۰/۰۰۸درصد گوگرد
  • ۰/۰۵درصد فسفر


کارخانه تولید آهن اسفنجی گل گهر سیرجان

کارخانه تولید آهن اسفنجی گل گهر سیرجان کارخانه آهن اسفنجی گل گهر سیرجان در شهرستان سیرجان در استان کرمان است و دفتر مرکزی این شرکت در تهران می باشد.

تولید آهن اسفنجی سیرجان از دو نوع احیا مستقیم انجام می شود

  1. مگامدول احیا مستقیم گوهر
  2. مگامدول احیا مستقیم کوثر

کارخانه آهن اسفنجی سیرجان جز تولید کنندگان برای بازار های داخلی و بازار های جهانی می باشد که به صورت عمده است و ظرفیت احیا مستقیم این شرکت حدود۳,۴ میلیون تن به صورت سالانه است.قیمت آهن اسفنجی مانند هر کالای دیگری نوساناتی دارد که به دلایلی باعث تغییر قیمت در این محصول می شود.این نوسانات ممکن است تحت تاثیر بازار های خارجی یا به دلیل تعطیلی یکی از کارخانه های اصلی تولید کننده آن باشد، بنابراین نمی تواند قیمت مشخصی داشته باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما